الاثنين، 11 أغسطس 2014

دموع حزينة......................بقلم الشاعر.محمدلبيب مصيلحى



كفاية يادموع تحاسبينى
تعادبينى تزودى همى
سبينى اموت مرتاح
بلاها جراح عذبتينى
كنت فى الفرحة شمتانه
وتبصى ليا ندمانه
لبه دلوقتى فكرانى
ومن همى ليه عطشانه
هاتى اللى عندك
وانشرى فى سمك
ما انتى كده يادموع
فكرانى بس بحبك
اقولك سيبهالك انا وماشى
للقبر اللى كان ناسى
اسمى وفصلى وعنوانى
دلوقتى اهو بيحضن بأحساسى
بتحاسبينى على أيــــه
وبتعاتبى فى عيونى ليه
كنت فرحان ومبسوط
وانا عايش فى عنيه
ليكى حق يا دموعى
تبقى رفيق فى همومى
ما انتى عشيقة الغدر
وكنت بكدب انا ظنونى
الليل خلاص حضن الشمس
والشمس فى قلبى بنارها تمس
كل عواطفى واحساسى
تحرقنى وتحرق جوايا الحس
هاقولك ايه وانا اللى كنت مجنون
بحبها عشقتها ومن عشقى مفتون
لحد ما راحت وسابت سهمها
يصيب قلبى بسكون
انزلى يادموع وحدتى
وقطعى كل سكتى
وقسمى قلبى طرق 
يمكن تنهى صدمتى



navright

ليست هناك تعليقات :

إرسال تعليق